Відео

Фрагмент уроку у 1 класі. Вивчення букви "Іі"


             Все нове цікаве дітям, особливо малюкам, які нещодавно сіли за парти. Навіть вчитель, який прийшов на урок і поведе їх чарівною стежкою знань по Країні англійської мови. І від того, якою буде ця стежина знань залежать майбутні знання учня. Чи стане англійська мова його улюбленим предметом, чи стане він із задоволенням розповідати батькам про свої подорожі в цю країну знань, чи буде він із нетерпінням чекати кожного уроку англійської. І все це залежить саме від нас, вчителів.
            Кожен вчитель переступивши поріг класу і заглянувши в допитливі очі учнів повинен :
1) сподобатися учням;
2) зацікавити їх;
3) вмотивувати їм необхідність і значущість володіння англійською мовою в сучасному світі.
       Вчитель повинен навчити читати, писати, говорити . А для цього необхідно ретельно готуватися до кожної зустрічі з учнями. Бачити на уроці очі кожного, помічати їх труднощі, підтримувати кожен успіх дитини. Вчити учнів працювати головою, руками, очами, щоб вони хотіли чути, бачити, розуміти вас.
Навчання школярів читанню це необхідно для успішного вивчення мови в цілому.
По-перше, це необмежена можливість оволодіння новими знаннями.
По-друге, читання іноземною мовою дуже сприяє швидкому становленню інших мовних навичок: говоріння, письма та аудіювання. Читання збагачує дитячий словниковий запас, закріплює пройдені слова і сприяє розширенню сфери їх вживання.
По-третє, невідомо коли і скільки дитина у майбутньому буде говорити іноземною мовою – але очевидно,  читати на ній вона буде набагато частіше.
Навчання читанню навіть рідною мовою - досить трудомісткий і тривалий процес, тому очевидно, що навчанню читання іноземною мовою треба  приділяти більш значну увагу. І розраховувати на те, що дитина автоматично буде добре читати, маючи розвинену усну мову (наприклад, після проживання за кордоном) не варто.
Як же навчити дитину читати?
Звичайно, добре читання рідною мовою - це запорука успішного навчання читанню іноземною мовою. Чим краще  дитина читає українською, тим швидше і краще вона буде читати і англійською.
Але зараз ми зіткнулися з тим, що діти починають вивчати іноземну мову з першого класу.
І ми, вчителі англійської мови, одночасно з вчителями початкової школи навчаємо дітей читанню різними мовами: українською та англійською, а іноді і російською.
Деякі сучасні навчальні посібники для  школярів початкової школи пропонують навчати дітей читати відразу цілими словами, іноді навіть не вивчивши букви алфавіту (тобто запам’ятовувати зорово). Здібні й обдаровані діти, з добре розвиненою рідною мовою, зоровою пам'яттю і почуттям мови можуть навчитися читати і таким способом, але для більшості дітей він виявляється неефективним.
Яким же чином ми можемо досягти успіху щодо оволодіння навичками читання на початковому етапі?
Переглянувши фрагмент, я думаю, що у вас виникло питання. Яким чином учні читають слова й речення вивчивши лише дев’яту букву абетки?
Все просто. Із самого першого уроку, я починаю знайомити дітей із звуками. Мені дуже до вподоби методика введення звуків Людмили Біркун. Де кожний звук представляє свій герой. Наприклад: I am Izzie. I can say [ɪ-ɪ-ɪ]”.
Велику роль відіграє й порядок введення звуків. Нашою кафедрою вчителів англійської мови початкової школи була розроблена методична скринька «Перші кроки до країни Reading» для учнів нашої гімназії.  Вона розподілена на такі частини:
Введення звуків. (Сюди входить графічне зображення звуку, читання слів й коротких речень за транскрипцією)
Читання міні-розповідей за транскрипцією.
Ведення букв.
Читання міні-розповідей.
Отже, другий етап навчання читанню – це вивчення букв абетки. Існує дуже багато методів й прийомів щодо введення букви. Деякі з них ви побачили у фрагменті уроку.  На своїх уроках я використовую додаток “Enjoy the ABC” до навчального посібника “Enjoy English”, аудіо запис до підручнику О. Карпюк, навчальні відеоролики, тематичні картки, кубики з буквами,  об'ємні букви, букви на магнітах, картки з буквами, абетку та інший різноманітний роздатковий матеріал тощо.
 При введені голосної букви, на мій погляд, молодші школярі швидше починають читати  короткі слова у закритому типі читання (тобто другому), а потім й прості речення. Наприклад: It is a pig. It is big and pink.
Поступово від читання зовсім простих слів потрібно переходити до більш складних.  Після введення абетки, я навчаю учнів читанню у відкритому складі (I типу читання голосних під наголосом, алфавітне читання), а пізніше третьому (Голосна + буква r), четвертому (Голосна + г + голосна) , а також читання буквосполучень.

Немає коментарів:

Дописати коментар